Konflikthåndtering på arbejdspladsen
- Hvad gør vi når samarbejdet går i hårknude?
- Hvordan kommer vi videre på en god og acceptabel måde for de implicerede parter?
- Hvordan forebygger vi at f.eks. faglige uenigheder fremover udvikler sig til negative konflikter?
- Hvordan håndterer vi vanskeligt og konfliktfyldt samarbejde med borgere og pårørende?
Konflikter er en del af hverdagen i alle sammenhænge hvor mennesker skal noget sammen – også på arbejdspladserne.
Men konflikter skal ses og håndteres for ikke at påvirke arbejdsklimaet negativt.
Reflecta tilbyder
- Mægling og hjælp til opløsning af eksisterende konflikter.
- Sparring til ledere der vil udvikle deres kompetencer til selv at håndtere konflikter i organisationen.
- Kurser for medarbejdergrupper og organisationer med henblik på at opnå indsigt i konfliktens dynamik og redskaber til at håndtere dem i dagligdagen.
- Sparring til håndtering af konflikten
- Facilitering af dialog mellem den/de professionelle og borger/pårørende